diumenge, 1 d’abril del 2012

Deu pometes te el pomer, de deu una de deu una deu pometes te el pomer


Durant aquesta setmana m'he dedicat a fer galetes decorades amb sucre, com recordatori en el casament del meu germà. Crec que és una idea original i divertida, ja que moltes de les figueretes que la parella de nuvis ens regala queden sempre a l'armari al costat de les copes que només utilitzem per Nadal.

És per això que em vaig decidir per unes galetes, aquesta n'és la recepta:

250gr de mantega temperatura ambient.
250gr de sucre llustre.
1 ou a temperatura ambient.
650gr de farina
c/s de llet per lligar la massa
aromes si es desitja.

Afegirem els ingredients per aquest mateix ordre, jo ho vaig fer amb la kitchen-aid, fet que em suposà un gran estalvi de temps per dedicar-me a altres coses.

Quan estigui tot lligat farem porcions que allisarem amb el corró amb el gruix desitjat. A mi m'agrada d'1 centímetre, com també recomano laminar entre dues fulles de paper de forn perquè no s'enganxi la massa al corró.

Les posarem a la nevera un mínim de 15 minuts, encara que jo les vaig deixar 24 hores perquè n'havia de fer moltes i resultava molt feixuc fer-ho tot de cop.

Un cop passat el temps l'únic que hem de fer és anar donant forma amb un tallant de galetes, en aquest cas en forma de poma, comprat al web decake.

És recomanable que estigui impregnat de farina perquè no s'enganxin. Les posem en un paper de forn i les enfornem a 180ºC, recordeu que ha d'estar un temps previ a aquesta temperatura perquè s'escalfi, durant uns 10 minuts mínim.

Un cop fredes les decorarem amb la glassa, que no és res més que sucre llustre amb clara d'ou, gotes de suc de llimona i colorant (en aquest cas de la marca Wilton).

La textura de la glassa quan la fas no ha de ser molt líquida perquè llavors s'expandiran sobre la galeta. Si vols fer petits detalls que sigui bastant espessa, i al contrari. Amb el temps s'anirà assecant la glassa que tingueu al bol, així que millor posar un drap humit per sobre.

I fins aquí la meva explicació de fer galetes!


Salut perles! :)

3 comentaris:

  1. M'encanta llegir els teus articles! :)
    Mai acabo fent les receptes que esmentes, per manca de temps i ganes, però no deixis d'escriure, que sóc fidel seguidora dels teus escrits. :P

    ResponElimina
  2. ohhhh moltissimes gràcies!! molts cops ho faig per els amics XD que em demanen coses i em diuen oh que xulu per facebook, així que ets la meva usuaria seguidora preferida :P

    Diga'm algun dia quines coses t'agraden i pensare una recepta ;)

    ResponElimina
  3. Se ve muy sabrosa
    También quiero comer
    Pero será mejor que aprenda cómo hacerlo
    ja, ja, ja,
    Gracias por la receta

    ResponElimina