dimecres, 28 de juliol del 2010

Patates Braves

Massanes, les 3:47 del matí, no tinc pas son, i davant del meu portàtil rosa "chillon", em proposo passar a net més receptes, ves que hi farem aquí no tinc Internet, però m'aniré connectant de tant en quan i sempre que no es cansin de mi, en casa de uns molt bons amics.

Avui m'agradaria ensenyar-vos com faig les “Patates Braves”,

Jo em considero una persona que m'agrada el tapeo, encara que intento no fer-ho gaire ja que es adictiu i hipercaloric,a tot bar,sempre hi han tapes però que siguin bones , ja es una altra cosa.. i si parlem de braves encara mes, ja que últimament li posen maionesa ketchup i ja està.

Quan treballava a Catalana Occident el meu cap, Albert Chimenos un sibarita i amant de la cuina em va fer un màster, sincerament, en braves i en restaurants.. tot un perill!Per això vull dedicar-li aquesta recepta d'avui.. :)

PATATES BRAVES
___________________

4 patates
4 tomàquets madurs
2 dents d'all
mig got de llet
oli
oli picant
Pebre vermell


primer de tot trinxarem el tomàquet i en una paella el posarem a fregir amb el seu oli a foc normal, fins que s'hagi evaporat tota l'aigua.

En un recipient de batedora.. vaja el que tothom te per fer allioli o maioneses..

posarem els alls trinxants i una mica de sal, mig got de llet i dos dits d'oli de un got de 250ml d'oli, que tindrem apartat.
I començarem a batre l'allioli de llet i posant-li oli paulatinament, un truc,es pujar i baixar la batedora perquè es vagi fent mes cremós, o almenys a mi em passa.
Aquesta recepta d'allioli es la que faig jo mes sovint, perquè amb el morter.. com que no m'ha sortit bé perquè no tinc paciència, i aquesta al no tenir ou, es pot tenir dies a la nevera sense preocupació.

En aquest temps es possible que el tomàquet fregit s'estigui començant a fer, doncs li posarem oli picant al gust, una micona de sal i per acabar pebre vermell al gust també.

Feta la salsa de tomaquet i l'allioli passarem a les patates, que no tenen molt de secret, pelar-les i fregir-les, un consell si un dia trobe-ho en el mercat patates del Solsonès , trunfó o patata del bufet.
No perdeu-ho la possibilitat de comprar-les ja que són les mes bones que he tastat, ja que van bé per a tot i tenen un gust molt bo.

Bé, ja tinguem les patates s'enplataran, posarem el tomaquet per sobre i per acabar l'allioli.

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada